Wednesday, December 26, 2012

Back to Australia / Spet v Avstraliji

I am in Australia again, this time for the World hang gliding competition. I didn` t write my blog for quite a while, not because I didn`t travel but ... well I don`t even have a good excuse. I got the hint I should write my blog more offten so I am back at Gmail...
Christmas airplanes were nice, I had 3 seats to sleep on, so I was resting most of the trip, eating not too good Christmas airplane food and thinking about my loved ones I left alone for Christmas. We did have a great Christmas market in my village before I left. Where we did a fire dance show, my friends were singing and local people were selling their home made products.
My boyfriend took me to the airport in Vienna, it was the cold winter day, but when I came out in Sydney, it was a Summer day. My friend Thea picked me up and then I went to explore Maraubra bay beach. It is nice to see Aussie`s way of celebrating Christmas and boxing day. Having picnics at the beach, surfing, running, biking and enjoying the summer.
Happy holidays to everyone, no mather where you are.

Spet sem v Avstraliji, tokrat zaradi svetovnega prvenstva v zmajartvu. Za to, da nisem pisala bloga nimam nobenega pametnega opravicila. Ker pa sem dobila namig parih prijateljev, sem se odlocila da spet zazenem Gmail.
Bozicni letalski poleti so bili super. Kar na dveh letih sem dobila po tri stole, tako da sem se dobro naspala. Za razliko od lanskega leta, ko se je zraven mene na polovico mojega stola razlezel en debeluh.
Pred mojim odhodom smo naredili zabaven bozicen trg v moji rodni vasi. S prijatelji smo pripravili ognjeni shov, eni so peli nekateri pa prodajali svoje domace izdelke.
Na mrzel zimski bozicni dan me je fant odlozil na Dunajskem letaliscu in v dveh dneh sem prispela do poletne Avstralije. Najprej sem odsla na sprehod do Maraubra beach. Lepo je videti, bozicno vzdusje, piknike, surferje, kolesarje in sprehajalce, ki uzivajo v poletju.
Vsem zelim lepe praznike.

Winter time in Slovenia

Ljubljana in Christmas spirit

Little Christmas market in my home villige Smartno

Summer time at Maroubra bay.
 




No comments:

Post a Comment