Tuesday, March 19, 2013

We did it! Aeros Winter race.


22 pilots decided to join the winter race. We made two racing days. It was freezing cold and I believe everyone who went flying is already a winner. I was really happy that Slovenian pilot Iztok Jarc raced basically to the ground and won the second day. Overall he was second. Smile on his face just makes you happy. People that are so happy to be on the podium deserve to win more often.
Jurgen and I had a little too much fun on non flying day, so I ended up with a blue eye. Unfortunally not with flying glasses trade mark Blue eye... I am not gonna write about details, since we all know that for hang gliding pilot nothing is more dangerous as a non flying day.

Samo 22 pilotov se je udeležilo letošnje prve tekme v Evropi. Še dobro da nam je uspelo narediti dva tekmovalna dneva. Bila sem zelo vesela Iztoka Jarca, ki si je drugi dan priboril zmago in bil skupno drugi s svojim čisto novim Aeros -črnim vranom. Pardon črnim biserom, kot so ga poimenovali drugi piloti (Black Pearl). Tekma je bila zelo mrzla ampak še vseeno zabavna. Jaz sem našla tisoč in en izgovor da mi ni bilo treba it letet. Poleg mraza še otečeno oko in moj zmaj skoraj 100km stran. Počasi bi burja lahko odpihnila zimo in nam pripravila prave letalne pogoje.   



No comments:

Post a Comment