Tuesday, February 14, 2012

Camberra test flying with my new old Spajk


It is nice to be tourist, but it is nicer if you can be a hang gliding tourist. That’s why we went to check flying spots in Camberra. First I tested my new old glider Sting1 and launched north of Lake George. I got a big thermal that was pushing me too far behind the hill, so I chickened and flew back to the ridge and in the thermal again and again and agin. I was playing until I had enough and decided to land.
Next day we went to fly lake George. Dark clouds were covering Canberra, but we launched anyway. I was following Steve, checking big black cloud waving over the hill. I would never fly in conditions like this in Alps. When we came closer to the cloud it started to rain. Heavy raindrops were hitting my glider. In my head was everything that my boys tought me about wet glider, flying and landing. The whole procedure was in the head and I was little afraid, but the wind was strong and I made the perfect landing, while Steve disappeared in the cloud and almost got sucked in. It was a fun day as always when flying.





Le najmocnejsi pms se lahko primerja z mojo tecnobo, ce ne letim dalj casa. Saj je lepo spilat turista, samo se lepse je letet z zmajem. V Sydeney u je bil napovedan slab vreme, zato sva se s Stevom odpravila v Camberro. Prvic sem letela z mojim novim starim zmajem Sting 1. Testen polet je bil zelo zanimiv, saj mi je uspelo zahaklati steber tik nad pristankom. Tako sem pocasi krozila nad elektricnimi zicami in si zelela da bi vario piskal hitreje. Steber je bil vseskozi ob hribu nato pa ga je mocan veter odpihnil za  hrib. Ker sem si noro zelela priti do baze sem ustrajno vrtela. Na zalost se je formiral preblizu tal in ce bi nadaljevala bi me odpihnilo predalec za hrib kjer pa ni bilo pristankov . Pristala sem na travniku z rahlim bocnim vetrom, vendar v klanec navzgor.
Naslednji dan sem prvic letela v nevihti. Bilo je zanimivo, srhljivo in seveda zabavno. Crni oblaki so se kotalili cez pobocje. Vsak mocnejsi pisk varia sem razmislala ce je zauganje v oblak, vendar se tudi tolazila, ce me bo zavgal v nevihten oblak bom ze vedela. Ko so zacele prve kaplje padati po platnu mojega zmaja sem se odlocila za pristanek. Skozi mozgane mi  je sinil postopek pristajanja z mokrim zmajem, kot so me naucili moji fantje doma. Pristala sem tako kot je treba – popolno.

No comments:

Post a Comment